PODCAST


Med uppskattade boken ”9” bjöd vi på Nine Yards in till nio resonemang kring varumärken och varumärkeskommunikation. Men naturligtvis finns det oerhört mycket mer att säga. Så nu följer vi upp och fördjupar oss i dessa resonemang i podcastformat.

OM PODCASTEN


Podcasten ”9” är ytterligare ett sätt för oss att bjuda tillbaka genom att dela med oss av vår kunskap kring varumärken och varumärkeskommunikation. Det är ett försök att analysera och hitta lösningarna på hur vi, såväl producenter som konsumenter av kommunikation, måste utvecklas i takt med att medielandskapet förändras.

Vi gör detta försök i diskussionsform, tillsammans med några av de skarpaste människorna i kommunikationsbranschen – både från kundsidan och byråsidan. Nio avsnitt med intressanta tankar, utvecklande resonemang och funderingar – allt som allt inspirerande och underhållande lyssning för alla som arbetar med eller intresserar sig för varumärken och hur vi bör arbeta med dem, hur vi gör dem till vinnare.

Du kan prenumerera på podden på Itunes, Acast eller här på vår egen site.

PUBLICERADE PODCASTS


01

Vad är ett varumärke?

PODCAST - 8 Sep - 2015

I första avsnittet försöker vi bland annat tydliggöra vad ett varumärke är, och inte är, samt värdet av ett starkt varumärke.

I avsnittet medverkar Marie-Therese Helmertz, Brand Director Scandic Hotels, Åsa Marklund, Varumärkeschef Berghs School of Communication, Daniel Da Silva, Creative Director, Nine Yards och Jörgen Svedberg, Senior Advisor, Nine Yards och författare till boken ”9”.
Trevlig lyssning!

Ladda Ner Avsnitt - Vad är ett varumärke?

LYSSNA & LADDA NER

02

Hitta varumärkets religion

PODCAST - 8 Sep - 2015

Vi utforskar fördelarna och möjligheterna som kommer med att hitta sitt varumärkes religion, dess svar på varför och vikten av att definiera sitt varumärkeslöfte.

I avsnittet medverkar Marie-Therese Helmertz, Brand Director Scandic Hotels, Åsa Marklund, Varumärkeschef Berghs School of Communication, Daniel Da Silva, Creative Director, Nine Yards och Jörgen Svedberg, Senior Advisor, Nine Yards och författare till boken ”9”.

Ladda Ner Avsnitt - Hitta varumärkets religion

LYSSNA & LADDA NER

03

Organisera ett varumärke

PODCAST - 8 Sep - 2015

Alla är vi kommunikatörer, men hur ska vi fördela ansvaret för att skapa en hållbar och effektiv organisering av vårt varumärke? Vem ska äga vilka frågor och vem är det egentligen som bör bära det yttersta ansvaret för varumärket?

I avsnittet medverkar Marie-Therese Helmertz, Brand Director Scandic Hotels, Åsa Marklund, Varumärkeschef Berghs School of Communication, Daniel Da Silva, Creative Director, Nine Yards och Jörgen Svedberg, Senior Advisor, Nine Yards och författare till boken ”9”.

Ladda Ner Avsnitt - Organisera ett varumärke

LYSSNA & LADDA NER

04

Brand Experience

PODCAST - 8 Sep - 2015

Hur får du varumärket att bli ett äkta experience brand och hur skapar du de starkaste upplevelserna kopplat till ditt varumärke? Vi definierar vad en varumärkesupplevelse innebär och vad brand experience egentligen betyder. Och vilka touchpoints ska du egentligen fokusera på för att lyckas vara unik i din bransch?

I avsnittet medverkar Mia Thelin, Vice VD och teaterchef Astrid Lindgrens Värld, David Stenberg, VD Oddway Film, Daniel Da Silva, Creative Director, Nine Yards och Jörgen Svedberg, Senior Advisor, Nine Yards och författare till boken ”9”.

Ladda Ner Avsnitt - Brand Experience

LYSSNA & LADDA NER

05

Varumärkets historier och anpassat innehåll

PODCAST - 8 Sep - 2015

En livfull diskussion där vi resonerar kring storytelling och varumärkets historier samt content marketing och anpassat innehåll. Hur förmedlar vi egentligen varumärkets berättelser på bästa sätt och ur vilken källa hämtar historierna sin kraft?

I avsnittet medverkar Mia Thelin, Vice VD och teaterchef Astrid Lindgrens Värld, David Stenberg, VD Oddway Film, Daniel Da Silva, Creative Director, Nine Yards och Jörgen Svedberg, Senior Advisor, Nine Yards och författare till boken ”9”.

Ladda Ner Avsnitt - Varumärkets historier och anpassat innehåll

LYSSNA & LADDA NER

06

Den underbara treenigheten

PODCAST - 8 Sep - 2015

En modell, ett flöde eller en process – kalla den vad du vill. Vi kallar den för Den Underbara Treenigheten. Där storytelling, content marketing och brand experience, som alla är beroende av varandra, samverkar för att bli ett kraftfullt och tydligt kommunikationsredskap.

I avsnittet medverkar Mia Thelin, Vice VD och teaterchef Astrid Lindgrens Värld, David Stenberg, VD Oddway Film, Daniel Da Silva, Creative Director, Nine Yards och Jörgen Svedberg, Senior Advisor, Nine Yards och författare till boken ”9”.

Ladda Ner Avsnitt - Den underbara treenigheten

LYSSNA & LADDA NER

07

Fans

PODCAST - 8 Sep - 2015

Vad är egentligen den högsta önskan hos en varumärkesägare om inte att skaffa riktigt lojala fans. Följ med in i resonemangen kring vad som utmärker ett fan, vilket värde de har för varumärket och hur man kan göra för att förtjäna dem.

I avsnittet medverkar Anna Almberg, VD och coach, Idémera, Johan Ydring, Head of Analysis, Media and Action Marketing, TUI Nordic, Daniel Da Silva, Creative Director, Nine Yards och Jörgen Svedberg, Senior Advisor, Nine Yards och författare till boken ”9”.

Ladda Ner Avsnitt - Fans

LYSSNA & LADDA NER

08

Orka

PODCAST - 8 Sep - 2015

Att skapa effektiv varumärkeskommunikation och att hela tiden leverera på varumärkeslöftet kan ibland vara förknippat med stora utmaningar. Det handlar om att orka leverera hela tiden, överallt, i varje touchpoint. Lyssna in i diskussionen där vi svänger av i olika spår som ledarskap, interna och externa perspektiv, strukturer och i organisation.

I avsnittet medverkar Anna Almberg, VD och coach, Idémera, Johan Ydring, Head of Analysis, Media and Action Marketing, TUI Nordic, Daniel Da Silva, Creative Director, Nine Yards och Jörgen Svedberg, Senior Advisor, Nine Yards och författare till boken ”9”.

Ladda Ner Avsnitt - Orka

LYSSNA & LADDA NER

09

Inifrån och ut

PODCAST - 8 Sep - 2015

Ett av de allra viktigaste perspektiven för ett bra varumärkesarbete och effektiv varumärkeskommunikation är att arbeta inifrån och ut. Precis som ett varumärke är en av organisationens viktigaste strategiska tillgångar är medarbetare och ledning den viktigaste resursen. Häng med in i det nionde och sista avsnittet av Podcasten 9 om varumärke, ledarskap och medarbetarskap!

I avsnittet medverkar Anna Almberg, VD och coach, Idémera, Johan Ydring, Head of Analysis, Media and Action Marketing, TUI Nordic, Daniel Da Silva, Creative Director, Nine Yards och Jörgen Svedberg, Senior Advisor, Nine Yards och författare till boken ”9”.

Ladda Ner Avsnitt - Inifrån och ut

LYSSNA & LADDA NER